BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

söndag 1 februari 2009

Idè

Liam och Kristina kom inte på fredagen för han vart sjuk.
Då tog jag med mig H och for till mina föräldrar istället.
R tog en liten krogrunda. Vilket han var värd.

När jag for hem idag satt jag och funderade över senaste inlägget Julia Messelt skrivit i LT.
Att man verkligen kände igen sig.

Men det är en annan sak jag har funderat på länge.
Som ingen skriver om och ingen pratar om. Om man inte är väldigt nära om ens då.
Det jag skulle vilja prata mer om och bli frågad om på bvc och på öppnaförskolan.
Bland mammor och pappor som man bara inte får prata om...

HUR GÅR DET MED KÄRLEKEN NU NÄR NI ÄR MAMMA OCH PAPPA???????

Att inte tappa bort kärleken och "bara" bli mamma och pappa.
Att inte bli irriterad på mannen i sitt liv för han är seg på att klä på ytterkläderna på barnet.
Att pussas mindre och mindre för att man glömmer bort varandra.
Att inte ge varandra den där tiden man hade innan som nu går till lillen.
Att barnet hamnar i sängen även fast man lovade och svor på att det aldrig skulle hända.

Hur gör man för att inte hamna där?
Tänk om alla kunde ge varandra lite råd och tips om allt sånt här.
Att inte skämmas att det kan bli så här om man inte skärper sig och vårdar varandra.
Det är så lätt hänt och därför vill jag tro att det är lika lätt att komma tillbaka.

Jag har bestämt mig mig för att INTE bara bli förälder utan också en god partner.
Jag tänker hitta tillbaka till det vi hade tid för innan vi fick barn.
Dom där små sakerna som man glömt bort och göra.

Jag och R har pratat om det här länge men ändå inte tagit tid för varandra.
Därför har jag bestämt idag att vi varje vecka SKA göra en överraskning till den andra.
Det här ska bli jättekul och spännande.


Jag säger inte att ALLA mammor och pappor hamnar i detta men det verkar hända dom flesta.
Jag vill bara få råd och tips och att vi pratar om detta.

Nä nu måste jag sluta, tänkte jag skulle ta mig tid och hångla upp min kille:)

6 kommentarer:

Zanna sa...

Kan inte hålla med mer!! Det va en bra ide att göra en överraskning i veckan, kanske ska prova det vi också! Jag försöker igen och frågar om du vill ha besök nån dag nu när du är hemma och sjukskriven? Kram

Zanna sa...

Vad är det för speciellt på lördag? nån av er som fyller år? Vi är i Åre hela helgen... Självklart, enda helgen som vi hittar på nåt är nu! Kanske ska på öppna här på onsdag, det är ju onsdagar som gäller här, men om vi inte ska det så kommer jag gärna till er istället. Kram

Marina&Edvin sa...

DU har blivit utmanad. Kika in på min blogg så förstår du!

Marina&Edvin sa...

Jag tror man hamnar i ewtt ekorrhjul. Man har så mycket närhet med barnet att man inte "orkar" med sin partner. Det är i alla fall vad jag tror. OCh så är barnet viktigast för båda så man sätter sin partner i andra hand. Men det går nog att fixa. Man kanske kan ha en kväll för varandra i veckan då man gör lite extra av allt.

Anonym sa...

Håller med om allt du skriver gulliplutt!! puusss

Anna H sa...

Hej!

Hittade hit via lotta och marina!
måste bara säga att jag håller med om det du skrev, varför pratas det inte mer om detta? det är så tabu på nåt sätt... sjukt bra idé iaf om det där med en överaskning varje vecka! ska föreslå det för min karl när han skottat klart =)

//Anna