BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

tisdag 24 februari 2009

Galen hund

Efter lunch tog jag H i vagnen och gick efter en skogsbilväg här i Brunflo.
När jag går där i mina egna tankar och lyssnar på nån härlig låt i lurarna ser jag en hund stå mitt på vägen en bit bort.
När jag kommer närmare går den upp på tågrälsen som går precis bredvid vägen.
När hunden ställer sig mitt på rälsen ser jag att den är en sliten blandras som säkert är på rymmen tänker jag...
Men måste du stå kvar på rälsen. Det kan komma ett tåg!
Den bara står där och glor på mig.
-Kom hit, ropar jag...
-Men gå ner från rälsen nu..
Tänk om det skulle komma ett tåg nu tänker jag och fortsätter ropa.
Hunden börjar kolla bort mot rälsen och SJÄLVKLART kommer ett tåg.
Inget tuffande segt tåg utan x2000....
Jag ser mig själv i slowmotion springa upp och putta bort hunden och kasta mig undan i sista sekund.
Men inser att det hinner jag aldrig eftersom det är pulssnö och uppför en liten backe.
Vore även lite tragiskt om jag inte skulle hinna kasta mig undan och Helmer blev morlös i så tidig ålder...
Hunden bara stod kvar där och fortsatte kolla på mig och mot det hysteriska tåget som kommer farande...
Men självmordsbenägna hund!
-Flytta på dig , skrek jag allt jag hade.
Nu smäller det tänkte jag och såg framför mig hur hunden flyger och blodet sprutar.
Jag står så nära så jag börjar flytta mig bakåt ifall det smäller.
Tre sekunder och då menar jag verkligen tre sekunder innan tåget nuddar nosen hoppar hundjävel av spåret och försvinner iväg på andra sidan.
Herrreguuuuuud........... är mitt ända ord.

Blev så chockad så jag gick hem..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men fy va läskigt... Tur att du inte gjorde nåt dumt iallafall:)
Kram/ Ellan

Belle sa...

usch! Dumma vovve!
Du kom aldrig förbi?
Det var väl dumt av dig? =)

Anna H sa...

Jag började grina när jag läste inlägget, vi förlorade nämligen vår hund för några år sedan när hon blev påkörd av tåget =(

har du sett mitt mail som jag skickade ang tyger??

hoppas allt är bra med er!

Kram