BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

tisdag 10 februari 2009

Grattis mitt stora barn.




Idag är den stora dagen då H föddes för ett år sedan.

Snabb överblick över förlossningen tänkte jag bjuda på dagen till ära.

06.00- Slår upp ögonen och vattnet forsar ut i sängen. R tror mig inte och vänder sig om. När han senare ser pölen får han panik och springer runt runt i cirklar och frågar - Vad ska jag göra nu?
06.30- Framme på BB. Ingen fråga om vi ska vänta hemma eftersom han hade bajsat i vattnet.
06.45- Värkarna börjar. Får reda på att det INTE finns lustgas för gasen läcker ut till alla. Va fan gör det rå? tänkte jag panikslaget och tog två alvedon.
11.50- Öppen 7 cm och började fundera på epidural men hann inte för 10 min senare var jag öppen 10.
12.30- Började jag tänka att han kommer aldrig komma ut.
12.56- Helmer tyckte att tiden var inne för att ta sitt första andetag i Norge av alla ställen:)

Världens bästa dag i våra liv.
Världens största förändring i mitt liv.
Jag fattar inte hur jag kunde gå omkring och leva utan att Helmer fanns där.
Känns som att livet började när Helmer kom.
Skaffa barn ALLA människor. Det är det bästa ni någonsin kommer att göra i livet...Tro mig!

Idag kom det paket på posten från alla håll och kanter. Jättefina paket.
Tack ANNA med Familj. Jättefina grejer...
Tack EMMA vad skulle Helmer ha på sig utan dig?
Tack ALLA som grattat Helmer på sina bloggar med fina kort:)
Tack JESSICA för den fina pyjamasen och för idag.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag önskar jag varit hos er idag! Underbara bilder!
Och kul att se att han är pigg och intresserad av att städa..? Eller vad han nu gjorde i skåpet!? Kanske ni inte gett pojkstackarn nog med mat?!
Grattis på 1-årsdagen gullunge! Puss & Kram från Farmor
(som tittar på dina bilder hellre än bokför!)

Belle sa...

Hoppas den här dagen har varit underbar!
Stort grattis även till dig ju!=)
Kläderna blev ju jättefin på!
Ryser och myser när man ser bebisbilden!=)
vi hörs av och bestämmer nåt!
PUsss

Anonym sa...

Älskling! Ge Helmer den största födelsedags kramen och pussen i efterskott! Jag kan inte fatta att det gått ett år, det är helt sjukt. Känns både som att det var typ en månad sen vi fick smset "Vi har åkt in nu tror det är dags!" samtidigt som det känns som en evighet sen och att helmer alltid har funnits.
jag lovar att vi ska ta och komma och hälsa på er om inte allt för länge!
det måste vi. hälsa rickard och som sagt ge helmer födelsedags kramar från mig och kalle! Puss puss puss

Belle sa...

Frida! kolla på den undre bilden- det ser ut som du håller upp den andra bilden med handen! Sjukt kul såg det ut!

lb sa...

Vilken otroligt fin beskrivning av föräldraskapet: hur kunde man gå omkring och leva innan de fanns?

STORT grattis till storkillen!! :-)

Anonym sa...

Grattis i efterskott härliga Helmer!!

Hoppas vi ses imorgon på öppna!!

Anna H sa...

Grattis till Helmer!

Tack för kommentaren i min syblogg! du får gärna köpa mössor, vill du ha barn eller vuxen mössor? eller båda? =) jag har en del tyger hemma som rääcker till småbarnsmössor, kan fota och visa bilder om du vill. till större mössor eller om du vill ha nåt annat tyg så må jag beställa men det gör jag ofta så det är ok =)