BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

onsdag 17 februari 2010

Rutiner.

I våran familj håller vi på våra rutiner.
Jag tycker det är viktigt. Både för barnen och oss vuxna. Man vet när man ska laga mat och när man ska söva barn.
Det är dom två saker vi håller samma tid varje dag.

Mina barn ska inte behöva skrika sig till sin mat och sömn.
Dom får det innan det går över till gnäll.
För mig finns det inget värre än gnälliga ungar som är hungriga eller trötta. Jag tycker synd om dom.

Vissa tycker säkert att vi är lite överdrivna när vi säger" Nä men då ska Helmer äta eller sova"
Men jag skäms inte. Jag ser att han mår bra att få sin mat på bestämda tider och sömn. Det märks direkt på hans humör om det rubbas lite.

Det ska därför bli spännande och se om man kommer vara lika noga med August.
Eller kommer man bara låta han få äta och sova lite hur som helst...
Jag mår dåligt bara jag tänker att det skulle bli så... Näää jag ska försöka hålla på våra rutiner med andra barnet också. Sen får man se hur det går:)

Snart ska vi på husvisning:)

5 kommentarer:

Unknown sa...

Jag gillar också att ha rutiner på tillvaron:)
Spännande med husvisning! Hoppas att det var nåt intressant... KRAM

Ida S sa...

Hur va huset?

Kristina sa...

Älskar rutiner! ses i morgon =)

Ida S sa...

Tack själv. Det va riktigt trevligt!

Ja min kusin är intresserad av den friliggande villan på kornettvägen med dom hade inte lagt nåt bud på det.. Helena va hit igår och visste inte om dom skulle göra det heller..

Ida sa...

Å vad spännande med husvisning! Jag tycker också det är viktigt med rutiner, allt blir mycket enklare då. Förhoppningsvis blir vi lika noga med bebisen som vi har varit med Henning. kram