BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

torsdag 5 mars 2009

Nu är jag ledig så NJUT då...

Jag började jobba igen för en vecka sedan efter min tre veckors sjukskrivning och 2 veckors ledighet.
Jobbade mina fem nätter och är nu ledig en vecka.
Jag ska egentligen bara njuta av att vara ledig och kunna göra vad jag vill. Men det ända jag tänker på är att på onsdag har jag fyra nätter till...
Får panik över att dagarna bara rinner iväg.
Fan jag måste lära mig att njuta av nuet och skita i vad som ska händer om en vecka.

En gång i tiden var jag BÄST på att leva i nuet:)
Sket i alla konsekvenser som kunde komma i framtiden...
Skulle försöka hitta något mellanting kanske.

Det måste vara för att jag varit ledig i över ett år och sen ska på jobb helt plötsligt.
Det konstiga är att när man är ledig ett långt tag längtar man till att börja jobba igen.
Sen när man väl jobbar fattar man inte hur man längtade till jobbet.
Varför är man aldrig riktigt NÖJD?
Eller varför är man inte där man är och gillar läget?
Sen jobbar jag inte heller på mitt drömjobb så det kan vara en stor faktor.
Dit kommer jag längre fram i livet.

Måste börja med nån hjärnträning.
Kanske ska börja med avslappningsband där man kan gå in i sig själv och börja njuta mer av nuet...

Ska snart på core och då får jag verkligen veta att jag lever iallfall:)

4 kommentarer:

Zanna sa...

Den e färdig ;) kom och hämta!

Anonym sa...

Jag vet precis vad du menar, som sagt - VARFÖR är man aldrig nöjd?!

PUSS/ Ellan

Anonym sa...

lycko forskare säger att människan är okapabel till att vara lycklig en längre tid, tillslut kommer vi vara tillbaka där vi började, att det är strävan efter lyckan som gör oss gladast, alltså precis innan man fått det man vill ha är man som lyckligast. det betyder också att det är i princip omöjligt att "leva i nuet" , man strävar alltid framåt och tänker på vad man ska göra härnäst. så ta det inte så hårt att det inte går att leva i nuet för det är det typ ingen som kan.
jag tror att det dummaste man kan gör är att tänka hela tiden att man ska vara så himla lycklig...det går inte att vara lycklig hela tiden. (att skita i kommande konsekvenser är inte samma sak som att leva i nuet, för bakerst i huvudet så vet man att man kommer få ta tag i det sen.....) hehe värsta seriösa men jag tycker att det är väldigt intressant att vi inte kan känna ihållande lycka längre en ett par månader. Tål att tänkas på! Massa pussar på dig!!

Anonym sa...

Hej! Jättelänge sedan vi sågs...
Känner igen mig i ditt resonnemang. (Prestationsångest: Vill göra saker lite bättre, vill hinna lite mer...) Mina akupressurbehandlingar har hjälpt mig att leva lite mera i nuet. Ett boktips: Alkemisten av Paulo Coelho.
Hoppas vi ses nåt på öppna framöver!
Hälsn Elin