BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

måndag 15 december 2008

Glasbit





Helgen har varit underbar i Mora. Så skönt att bara komma bort.
Wille fick lov att spy en timme innan vi åkte hem.
Nu går man runt och mår lite illa och tror att man ska spy närsomhelst.

Men det kommer inget!
Helmer spydde lite efter lunchen men det var nog bara en babyspya tror jag..
Vi är alla hungriga och äter så det går nog bra.

Vi får inte bli sjuka nu när det snart är JUL!!

Jag skulle börjat på mitt nya jobb idag men dom har vinterkräksjukan för andra gången i rad.
Därför håller jag mig borta och börjar efter jul istället...Jiiihuuuuu!!

Känns så skönt att vara hemma idag när jag egentligen skulle varit på jobb. Känner mig fri på nåtsätt...Hahaha..

Måste berätta om idag när Helmer satt på köksbordet framför mig och Rickard och pillade med några julgrejer.
Helt plötsligt börjar det rinna blod ur hans lilla mun....
Jag stoppar fort in fingret och känner något vast... EN GLASBIT som dessutom är som ett litet spett..
Perfekt för att sättas på tvären i halsen.
Man såg inte nåt sår men det blödde en stund och sen slutade det.

Helmer började inte gråta utan satt bara där och busade runt som alltid..
Ingen vet vad det lilla asglasbiten kom ifrån och hur länge han mumsat runt på den....
Tur att inget mer hände men FY FAN va rädd man blir.

Man blir plötsligt rädd för ALLA faror som han kommer utsättas för i livet.
Kommer därför att låsa in oss och ta bort ALLT som kan skada mitt barn.
Vi hörs aldrig mer!

Eller är detta bara början på allt som komma skall??......
Skit också !!

3 kommentarer:

Belle sa...

fina kort!! men fyy med glasbiten!! gu va rädd man skulle bli, men det gick ju bra =)
Nu ska jag fortsätta städa....puuuuuuuuuusssssssss

Anonym sa...

Nu ser jag ju vilken bebis ni pratade om! Gratta dom ifrån oss! /Anna

Marina&Edvin sa...

Det var inte roligt att höra omglasbiten. Undrar var den kom ifrån.....Hoppas allt är bra. Ska du me imorgon till Öppna??