BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

tisdag 13 april 2010

Hemma.




Det är när jag åker västerut i Jämtland som jag känner mig som mest hemma.
När man åker förbi Mörsil och Duved...
När man ser dom fantastiska snasahögarna, då är jag hemma.
Luften och naturen känns som MIN på nåtvis.
Min luft som jag är van att andas...ren fjälluft.

När jag åker till mina föräldrars stuga i Handöl mår jag som bäst.
Att gå där på morgonen och dra vagnen och kolla ut över fjällen få mig att börja undra..
Vad GÖR jag i BRUNFLO????

När vi var där under påsken och sedan körde in på gården i Brunflo kände jag bara.....näää jag känner mig inte hemma här.
Det är på fel sida av Östersund.

Jag skulle LÄTT kunna flytta till Handöl. MEN eftersom det inte finns något annat än fjäll, turister, några norskar och en sjö så skulle jag nog bli galen efter två veckor.
Därför tycker jag att 5-8 barnfamiljer som man tycker om kan flytta dit med oss.
Vi kan bygga upp nån liten by där borta igen..
Andas fjälluft och leva i en liten bubbla på kalfjället.

Mina föräldrar klarade det i 20 år med barn och allt... Varför skulle inte vi?
Herregud, jag lekte med rävarna och myggen när jag var liten.
Spela fiol i Åre fick jag även göra 1 dag i veckan.
Det blev ju tillslut folk av mig också...:)

Jag ska bara lägga fram det till Ricke sen drar vi:)
Ska ni med?

4 kommentarer:

Belle sa...

Varför forsatte du inte spela fiol???
Fan va kul...

josefin sa...

jag är SÅ PÅ!

Kristina sa...

Här i Lugnvik har vi nästan fjälluft...det är sant!!

Anonym sa...

Vilken härlig filosofi av livet! Inget är omöjligt, allt är möjligt. =)

/Kusin Martina