BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

onsdag 21 april 2010

För första gången

börjar jag känna av det man hört många föräldrar säga "dygnet har får få timmar".
Det finns så mycket jag vill göra på en dag.
Det finns för många MÅSTEN i mitt liv just nu.

Jag upplever att jag MÅSTE under en dag-

Lämna Helmer på dagis, träffa vänner, handla det som behövs just nu till barnen på stan, hämta Helmer på dagis, leka med honom ute, kratta gården, sätta vårblommor, laga middagen tills Rickard kommer hem, äta, lägga ut August i vagnen tre ggr under dagen och fixa vardagssysslorna.
Efter 19.00 vill August ammas varje halv tim, då han "vaknar till" för han tar fortfarande inte napp.
Jag har alltså "min" tid mellan 17-19.
På den tiden vill jag springa, styrketräna, läsa en tidning, bara vara med Helmer, duscha, träffa Rickard, plocka med det jag inte hunnit...
Efter August snuttat färdigt och Helmer somnat vill jag prata i telefonen, blogga, kolla på tv och framför allt hinna sova innan det ska ammas igen..

Sen börjar en ny dag...om och om igen..

Nu är det för MÅNGA MÅSTEN i min hjärna och detta måste få ett SLUT.
Jag ska köpa en kalender och göra upp ett schema. Vad "behövs" egentligen göras och vilka dagar ska det göras vad på. Så jag slipper tänka att jag ska göra allt varje dag.
Sedan ska jag skita i många av dom där sakerna, en del saker är oviktiga egentligen.
Jag ska bara sitta stilla mera och bara njuta av min familj helt enkelt.

Jag ska kliva av detta hjul som jag hamnat i...
Annars kommer jag bli en helt galen mamma:)

2 kommentarer:

Kristina sa...

Min fina klokaste vän! Jag ska också sluta...snart ;-)

FasterAnna sa...

Listor är inte bra! Man skriver upp alldeles för många saker som man faktiskt inte hinner o det ska man gå förbi o läsa flera gånger om dagen också.. Snacka om dåligt samvete man får.
Kramar till dig!