BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

måndag 25 januari 2010

Rickard är nu mera hemma på fredagar och måndagar. Han tar ut pappadagar på Helmer, i sex veckor till.
Hur härligt som helst eftersom det är dom dagar Helmer inte går på dagis i vanliga fall. Vi kan då göra något tillsammans på måndagar. På fredagar gör dom något själva.

Idag var vi alla på öppnaförskolan.
När vi åker hem säger Rickard " Frida du kan få äran att åka på affärn. Då får du lite egen tid"
Men TACK Rickard! Gud vad snällt!!
Det roliga är att jag inte är ironisk utan jag blir GLAD.
Helt sjukt att jag blir glad att få gå på affärn själv...
Ni som är föräldrar förstår direkt. Ni som inte är det, tänker: Men herregud, skaffa ett liv...

Hahaha...Ja, men jag är mamma och min egentid har jag på affärn i en kvart nån dag i veckan.
Jag hör ju själv hur sjukt det låter. Men det är SÅ härligt att bara sätta sig i bilen själv, dra upp musiken...

Jag vet också att det är så här nu när man ammar, min tid kommer sen.
Till sommarn ungefär....Åhhh yran ,då ska barnen bo hos mormor och morfar. Jag och Rickard ska vara själva här och vara fulla hela helgen morgon till kväll:) JIHUUUUUUUU..

6 kommentarer:

Ida sa...

Jag förstår precis!:) När man har en liten bebis kan en kundvagn på coop vara höjden av frihet. Kram på er

Mamma till Melvin & Madicken sa...

Jag förstår också =) Livet förändras stooort när man får barn, men till de bättre tycker jag! Yran då ska vi också lämna bort barnen och ta oss en riktig fylla ;) Hoppas jag!! Hoppas allt är bra med er!

Belle sa...

oj..jag hade tagit fel på mötet m jessika som du kanske förstod!Men jag kan inte på dagen..Synd då! puss puss

Farmor sa...

Ha-ha, välkommen till vuxenvärlden! ;-) Lyx är att handla mat ensam, duscha på morgonen, äta varm middag, låsa dörren till toaletten och lyssna på musik! Grattis, du har just erhållit 50 vuxenpoäng! Fast du får avdrag med 49 för sista stycket.. Skoja bara! ;-) Kram till er alla!

Unknown sa...

JA! Det var verkligen fantastisk och jag grät med...

Jag LÄNGTAR tills Yran!!!!!!!!!

Ida S sa...

Fika på torsdag?