BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

lördag 16 januari 2010



Det finns mycket jag vill skriva om som ni gått miste om. Men jag vet inte riktigt vart jag ska börja.

Bebisen heter nu August, vi har skrivit på...

August sover bra på nätterna men tar små kvarts sovningar på dagarna. Fast idag har han sovit hela dagen typ. Alltså man vet inte om han ska sova en kvart eller tre tim.
Han verkar inte ha i magen som storebror hade, vilket är så SKÖNT.

Tvåbarnschocken har inte kommit än.
Fast jag har varit själv med dom nu många gånger.
Man får ta en i taget helt enkelt.
Det blir väl värre när det blir mer rörelse på August. När man ska jaga dom båda:)

Ricke har visat sig vara en hejdundrande hemmafru med allt vad det innebär. Han verkar till och med tycka det är kul att ha mycket ansvar.
Hahaha.. Nu vet jag vad han egentligen går för, nu kommer han inte få ligga på latsidan mer...

Jag tycker även att mitt tålamod med både lite kaos och med Helmer har blivit större med två barn. Hur nu det är möjligt?
Jag ska inte säga att allt går som en dans och ingenting är jobbet för självklart är det jobbigt att ha två små barn.
Egentid finns inte.... Men jag hade förväntat mig total kaos och att jag skulle bryta ihop minst en gång om dagen...
Men det går faktiskt bra.
Än så länge, tänker många nu och även jag själv..hahaha.
Men jag är ändå glad över att det gått bra och att jag känner mig stark. Vilket jag inte gjorde med min första tid med Helmer.
Det var väl lite av en chock också med första barnet. Livet förändras och man har ingen aning om hur man kommer känna.
Den här gången lever man redan i familjelivet och det är inte så stor skillnad på nått vis.
Nu är man redan en mamma som sätter sina barn först.

Vi trivs så himla bra här nere och jag älskar att Jonna, Andre och Maja bor på övervåningen. Att man bara kan umgås hipp som happ men ändå har sitt eget.
Precis som jag drömt om att bo:)


Imorgon blir det skoteråkning på morgonen, sen pulkåkning med Kristina och familj....Jiiiihuuuu...

3 kommentarer:

Ida S sa...

Det blir bättre med egen tid.. Jag lovar! :) Torsdag blir kanon! Jag ska ta cellprov kl 8.20 så frågan är om vi ska ta det efter det eller senare? Jag är väl klar runt 9..

Ida S sa...

Onsdag är en dålig dag för mig. Jag ska till tandläkaren kl 10.30.. Tisdag då?

Ida S sa...

Ja vi provar nästa vecka igen.. Haha.. Vi hörs! Kram