BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

torsdag 13 november 2008

En vanlig dag.







Fel av mig och tro att jag skulle skriva varje dag. Man är mamma nu för guds skull. När man får en lugn stund lockar inte alltid datorn. Jag ska bli bättre!!

Tänkte att ni skulle få äran att se en dag i mitt liv från tidig natt till sen kväll.

03.00 Sonen vaknar i sin säng, man försöker lägga han ner igen men icke. Kommer till våran säng (slutat med välling på natten, vilket gör att han har svårt att somna om) snurrar, brummar, drar i håret, klättrar och är glad och busig. Jätte kul Helmer!!

04.30 Han känner för att somna om:)

07.00 Lillkillen vaknar alltid med ett busigt leende. Nöjd över att få sova i våran säng halva natten.

07.20 Pappa Ricke ska på jobb och jag måste upp för Helmer har försvunnit, krypandes, snabbt flåsades ut ur sovrummet.

08.00 Lägger mig på soffan och ser nyheter med en vällingdrickandes, storögd, hårlös unge som bara är stilla under 1½ minut till av dagen i mitt knä. Njuter!!

09.30 Efter en banan med yoghurt till sonen och gröt till mig själv packar vi oss iväg till öppna förskolan här i Brunflo. Vilket är ett MÅSTE varje torsdag. Bara barn upp till 1 år får komma på torsdagar. Vi har olika teman och gör lunch tillsammans. Jag har fått nya mamma vänner där:) Kan ni tänka er? Älskar att gå dit, älskar även Brunflo.

11.20 Det lilla livet vaknar. Jag har hunnit dricka kaffe, surra, slappa och bara vara.

14.00 Efter en jättegod lunch, fotavtryck till en tavla och vägning: 9 månader=10250 g (gå runt och bär på det ni en dag) är vi på väg hemåt. Helmer somnar på två röda ner bäddad i -8 med klarblå himmel. Väl hemma ser jag en ny MAMA som har kommit... Jiiippiii!! Soffan och 30 minuters läsning:)

15.45 Har ätit rester från igår och gör i ordning till Rickard som kommer in springades. Helmer vaknar, försöker gosa lite, så att han ska få vakna till innan vi kastar oss in i bilen mot babysim på Soliden. Trycker i han en drikki (det stavas så) i bilen.

16.30 Simma, simma ,simma, plaska, plaska,plaska och sen DYKER vi. Ja...dom fick pröva på att dyka dom små rackarna:) Det gick jättebra och det var inte alls läskigt även fast det var andra gången på babysim.

18.00 Kommer hem, myser och tar det lugnt i soffan. Helmer som nu är jätte trött lägger sig på min mage med nappen och låter mmmmmmmm...

19.00 Sitter på sängkanten i mörkret och ger Helmer välling som alltid. Ett konstigt ljud kommer från hans insida och två STORA kastspyor sprutar ut på mig, sängen och hela han.
HJÄLP!!! Stackars lilla vän..
Får hjälp av pappa Ricke som kollar på en gråtande Helmer och en nerspydd Frida och säger- så där mycket kan man inte spy när man är så liten. Men tydligen!!
In i badkaret och spola av allt. Magsjuka? Ingen aning!! Kanke var det drikkin jag gav? Ingen aning!

19.30 Min bästa lilla människa har somnat i sängen och nu blir det varma mackor till dom hungriga föräldrarna.

20.oo Tar mig tid att blogga!!
Sen blir det den dagliga ihopplockningen av leksaker och lite tv-svt2, himlen kan vänta kl
21.30.
Det kan man bara inte missa!

Lite läsning i sängen och sen sover jag och glädjer mig till nästa dag!!

Tack och godnatt!



Lägg till bild

1 kommentarer:

Zanna sa...

Kul med en blogg :) Klart att du får vara med dom dagar du kan, vi har tänkt ha måndagar kl 18.00 hemma hos mig. Men meddela gärna när du kommer så det finns fika till dig med :) Skulle vara jätte kul om du kunde komma och pyssla med oss, Helmer får såklart följa med om han vill. Kram