BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

fredag 12 mars 2010

Hemma igen...

Ellan och August på en fika i stan.
Lillfisen med sjukhusrocken.

Nu har vi äntligen hemma igen.

Han har haft RS virus och influensa.
Fyra dagars isolering på sjukhuset med lillfisen.
Han mår bra nu och är sig själv igen. Men han är fortfarande hostig och slemmig.
Läkaren sa även att han kan få bakslag, så han är under ständig koll av oss.

Man blir väldigt rädd när något sånt här händer.
Jag trodde verkligen att vi skulle få åka hem igen när vi åkte in med honom.
" Sätt på potatisen" sa jag till Ricke när vi for in.
Man åker alltid in med barnen när man känner att något är fel och man blir osäker.
Sen blir man oftast hemskickad och allt är bra.
Men den här gången var det inte "bra".....

Tack gode att vi åkte in i rätt tid. Han var helt borta och full med slem när vi klev in på akuten.
Allt gick väldigt fort.
Tack gode att Eleanore var med mig.


På måndag får vi träffa folk igen.
Men August får inte träffa mer "förkylda människor" det här året kan jag lova.
Passa er alla som har småbarn!!
Håll bebisarna borta från folk som är minsta lilla förkylda. Jag har inte varit så hård så det är väl därför han har legat inne för två virus....

Nu ska vi mysa i helgen med min syster som är här!

2 kommentarer:

Ida S sa...

Åh va skönt att ni är hemma igen! Ja nu jäklar är du försiktig med att träffa snoriga människor!! Och be ALLA som kommer att tvätta och sprita händerna!! Det gjorde jag när vi kommit hem med Sanna. Kram på dig!

Ida sa...

Skönt att ni är hemma igen! RS-virus är otäckt, det är nog bra att vara försiktig med besökare när dom är nyfödda. Problemet är ju storebrorsorna som går omkring som små smittbärare... man får göra det man kan helt enkelt. kram