BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

tisdag 9 juni 2009

Nu är jag igång igen!


Tänk att vi fick lite sol idag... Kvällen nu är jättefin. Jag har försökt länge nog nu att ta mig en kvällspromenad nu när R är sjuk och inte är på träning. Men det är så sjukt svårt att masa sig ut. Jag lägger mig istället på soffan och trycker i mig varma mackor överfyllda med ost. Måste ha det varje kväll. Antar att min kropp vill ha fett just nu. Självklart ger jag det den vill ha. I hopp på att väga mer på vågen eller få en mage så man får lite mer känsla att man har en person i magen...
Men mina damer och herrar ikväll kom jag ut. Öppnades en helt ny värld. Så himla skönt att röra på sig. Jag har totalt slutat röra på mig så jag blir helt slut bara jag går på öppnaförskolan två dagar i veckan och det tar 5 min att gå dit. Inte bra alls. Men iallafall jag kom iväg och det var underbart att gå där och lyssna på musik och inte på H kvällsgnäll....

Jag fick en idé på vandringen. Inget ovanligt, nä jag vet.
Mina idéer brukar bara stanna där och inte fullföljas alls. Som den med att jag och R skulle överraska varandra med roliga saker att göra en gång i veckan. Jo just ja, INTE en enda gång har vi gjort det. Men eftersom han tar och får sin egna tid flera gånger i veckan och jag bara går runt där hemma och väntar på att en cirkus ska ramla in så tar jag själv tag i saken.
Jag vill träffa min tjejvänner hemma hos mig, hos dom eller på fik. Sätta på musik ställa fram lite mysfika och bara surra i några tim. En gång i veckan borde man göra detta. Vad är det som är så svårt? Alla barn somnar runt sju så vad väntar vi på? Kasta ut era män och bjud hem era väninnor för guds skull....
Alltså inte för evigt utan för en kväll i veckan:)
Innan man fick barn var den en självklarhet att träffa sina vänner och bara surra varje dag typ men sen går man in i nån slags...jag vet inte vad.
Nu träffas man oftast med 14 barnvagnar på stan eller om man ska ta en av dom 4 fyllorna man tar per år. Det blir som en förfest fast utan sprit och utan bakfylla.... Kan det bli bättre?
Om ingen hör av sig eller tar steget att säga att dom vill träffas kommer jag att söka upp er och tvinga hit er:) För jag vet att ni vill innerst inne i era mamma kroppar:)
Förbered er på träff kväll nästa vecka.
Jag tar första kvällen....

12 kommentarer:

Charlotte sa...

Men Friiiiiiiiiiiiiida! Inte nästa vecka.. Jag e ju inte hemma.

Frida sa...

Nä men då tar vi två gånger veckan efter:)

Zanna sa...

Jag är helt klart på, jag börjar få lappsjukan här hemma. Men jag är ju gräsänka på veckorna så det blir lite svårt. Jag får helt enkelt bjuda hem er när vi har flyttat!!!! Eller varför inte innan. Vi får väl sitta på golvet om vi packat ihop allt! Bra idé Frida, bra!

Kristina sa...

BRA där vännen! men du MÅSTE ta torsdagar när Micke har kommit hem...annars är det kört för mig =( Skulle lätt kunna träffas en dag i veckan! Jag kan gärna ta hit lite folk vilken dag som helst, jag bakar något gott =)

Marina&Edvin sa...

Jag är på!!!

Unknown sa...

Jag vill med...

Nina G sa...

Vi kommerju och tvångshänger en hel vecka med dig snart! Det ska bli såå kul! :D Kram från oss

lb sa...

Jag håller med dig om det sista! Varför kan man inte bara umgås längre?? :-o

Anonym sa...

JAAAAA!! Finally! Jag kommer, vilken dag? KRAM från Annica

Anonym sa...

Hej!
Länge sedan vi sågs... Är det OK om man hänger på? Låter trevligt!
Hälsn Elin (Alfons mamma)

FasterAnna sa...

haha. yhe way to go girl!

FasterAnna sa...

THE! gah!