BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

måndag 1 juni 2009

Dagiset.

Sommaren var här och blåste lika fort bort känns det som.
Helgen har varit full späckad med familj och vänner:)

H ska börja på dagis om en vecka.
Självklart är det dagiset som det skrevs om i tidningen i lördags.
Självklart just den avdelningen....
Det är lite blandade känslor om det hela. Lite skönt att han börjar där efter att det kommit fram. Nu kommer dom verkligen ha ögonen på sig.
Fröknarna kommer att sprida ut sig på dom andra avdelningarna till hösten.
Inte så kul på inskolningen när man ska vara trevlig och lära känna fröknarna.
Jag kommer vara på spänn hela tiden för att kolla att dom behandlar barnen "rätt"
Inte riktigt känna mig trygg att lämna mitt lilla barn i deras händer.
Jag hoppas att under dom här två veckorna kommer jag känna tryggheten att lämna honom där.
Gör jag inte det så kommer jag helt enkelt inte att göra det.

4 kommentarer:

lb sa...

Hej Frida!
Precis som du säger får ni se det från den ljusa sidan: vilken tur att det hann komma fram INNAN ni började skola in honom och innan han började där... Du ska se att det här leder till något jätte bra :) Det är jag stensäker på :) Men samtidigt förstår jag att du tycker att det känns otryggt såklart. Ens barn är ju ens hjärta, som hamnat på utsidan av kroppen...

Hoppas vi springer på varandra snart!

Kram kram

Elin sa...

Lovisa ska också börja på den avdelningen, men eftersom allt kom fram i "ljuset" så blir det nog bra ändå tror jag!

FasterAnna sa...

Hittade artikeln: http://op.se/ostersund/1.1083691
Fy vad hemskt!

Ida sa...

Förstår din oro, samtidigt kommer det säkert att bli bra nu när det har kommit fram i ljuset. Skönt att ni har två veckors inskolning, då hinner du lära känna personalen ordentligt. kram