BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

söndag 28 juni 2009

H vad gör du under ytan?

Ja men då var man bränd som en tomat då:)
När man är ute från 08.00 på morgonen till sent på kvällen kan man väl inte vänta sig något annat.
I går var vi ute med Ellans husbåt hela dagen. Vi for och parkerade på en sandstrand på en ö i Siljan. H hade flytväst på båten. Sålklart!
När vi kom fram ställde vi barnen på standen och började packa ur grejerna.
Då ser jag i ögonvrån hur min badgalne son går rakt ut i vattnet i det djupa och tappar fotfästet.
Han ligger där i det djupa och han finner inte direkt balansen i sin flytväst. Allt detta hände på 1 sek. Mitt hjärta stannade och jag FLÖG praktiskt taget av båten, kastade mig i och slet upp honom. Jag tänkte att nu kommer han bli rädd för vatten förevigt. Men nähä! Han började inte ens gråta...Han frös lite för det var inte så varmt i vattnet på den djupa sidan. Av med flytvästen och på med badpuffarna.
Sen badade dom hela dagen på den grunda och varm sidan:)
Vad har vi lärt oss denna dag? Lämna aldrig barn vid vatten. Inte ens om ni står en meter ifrån och ser dom. Dom är för snabba för oss helt enkelt.
Tur nog är vi också vädligt snabba när det väl gäller...tydligen.
Men läskigt är det när man ser sitt barn under vattenytan med huvudet även om flytvästen höll uppe kroppen.

Nog om detta!

Jag har en underbart semester även fast ac i bilen är trasig:)
Fast när man varit ute i solen hela dagen. Jagat H som inte går att lämna en sekund för att han rymmer överallt. Gravid. Då kl börjar bli 18.00 vill jag bara att det ska bli kallt ute.... Förlåt men det tar på krafterna denna värme.. jag njuter..oxå.
Men jag somnar 19.00 med H det finns inget annat.
Idag ska vi bada ännu mer fast i Orsa sjön.

0 kommentarer: