BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

fredag 25 december 2009

En son till..






Nu ni har han äntligen kommit!

Jag berättar historien från början. Dagen innan julafton kände jag på morgonen att jag hade en molande mensvärk. Bad Rickard stanna hemma från jobbet. For på Willys och storhandlade, kände dom vanliga förvärkarna som jag haft dom senaste veckorna, inge konstigt med det...

Vid tolv åt vi lunch på Jamtli med en gammal vän. Börja sakta men säkert känna att värkarna vart starkare och starkare. Sa till Rickard "bäst att vi åker hem med varorna och så att jag kan duscha".

Hann duscha och kasta in varorna, då var det fyra minuter mellan värkarna, så vi for in till förlossningen. På väg in började jag känna att värkarna vart olidliga, fick be Rickard stanna bilen när värkarna kom.

14:00 kom vi in på BB, då var jag öppen tre centimeter. Då tänkte jag, herregud det här kommer ta tid. Vart är lustgasen?

Men nähä... 15:50 ploppade en kille ut till våran förvåning. Snabbt, kvickt men inte smärtfritt. Fy helvete vad ont det gör men skönt att jag bara behövde krysta tolv minuter mot för 50 minuter sist.

På julaftonsmorgonen kom pappa Rickard och hämtade oss. Helmer myser och pussar på sin lillebror hela tiden (än så länge).

Det är underbart att ha ett till barn i familjen. Familjen känns så mycket mysigare och större..?

Vilken total lycka att få en till son, som dessutom ser precis ut som sin bror.

Vi har inget internet för tillfället, men ska försöka uppdatera så mycket som jag kan.

God Jul på er alla!

11 kommentarer:

Unknown sa...

Fina bilder på fin familj:) Love you!

Kristina sa...

Vad fina ni är!! "vi måste ha ett kort där storebror håller i den lilla" haha känner igen mig där ;-) GULLUNGAR, hela högen!!! PUSS PUSS PUSS
p.s mitt ord på ordverifieringen är Sually hahah!

Sara sa...

Grattis till pojken! Jätte fina kort på er! God fortsättnig på julen!

Helmer & ?'s Farmor sa...

Åh, vad mysigt! Kram till er allihop och vi ses i morgon! :-)

Ida S sa...

GRATTIS!!! Fina bilder på er alla... Kram

lb sa...

Stort grattis!
Vilka fina små killar ni har! :)

Kram

Belle sa...

KÄRLEK...
Underbara bilder!!=)

Stina sa...

Grattis till lillebror!! :)

Anonym sa...

Stort Grattis igen, äntligen!
Mycket fina små pojkar ni har nu! Hoppas ni får en lugnt stund nu och ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

Gävle Hälsar!
Kram
Martina

Jessika sa...

Vad fina ni är... Längtar att få träffa er!!!<3

Ida sa...

Åh grattis!! vilken söt liten kille! kram till er!